Czego i dlaczego słuchaliśmy w 2024 roku, czyli fonograficzne podsumowanie. O tym, po co nam nagrody, dyskutują Mateusz Ciupka, Jacek Marczyński i Piotr Mika. Nasi autorzy i współpracownicy piszą o tendencjach w świecie nagraniowym – m.in. o zasięgu muzycznych rekonstrukcji, o roku kontra- i barytenorów czy o płytach z muzyką kobiet.
Relacje z festiwali: Actus Humanus Nativitas, Trzy-Czte-Ry, Gdańska Jesień Pianistyczna, Świąteczny Festiwal Art Mintaka, Ravenna Festival, koncertów oraz spektakli: „Edgar” Pucciniego w Nicei, „Antonin. Tetent” Wojciechowskiego, „Ślub” Krauzego w Teatrze Wielkim i „Hi§tory” Dobrzyńskiego w Polskiej Operze Królewskiej oraz „Mahagonny. Ein Songspiel /Afterparty” Lady w warszawskim Teatrze Studio.
W korespondencji zagranicznej O duszy i duchach Madagaskaru pisze Joanna Kwapień.
Przegląd nagrań Artis Quartett, który po 45 latach kończy działalność, dokonuje Mateusz Ciupka.
O muzyce w Konstantynopolu pisze Marcin Abijski. Cykl „Łapanie za słowa” kontynuuje Michał Bajer. Jerzy Stankiewicz oprowadza po Petichet – „cité céleste” Oliviera Messiaena.
Muzyczną pocztówkę z Berlina przesyła Wioleta Żochowska.